10 Response to "Mirşanist Tarih 3 - Ötken Yış"
- Açuk Bitig Says:
-
"İl tutsık yir Ötüken yış ermiş."
Bunu geleneksel olarak "İl tutacak yer Ötüken ormanı imiş." diye çeviriyoruz.
"Yığış" kelimesinden yola çıkarsak "İl tutacak yer Ötüken'de yığış imiş." anlamına ulaşırız ki, yığış bir yer değildir. Bu ihtimal de anlamı bozuyor.
Fakat Mirşan, Ötüken'i de "ötken" olarak ele aldığı için, bu kadar bile yaklaşamıyoruz.
Ötüken'den ayrılmama tavsiyesi ise zaten geleneksel çevirilerde vardır. - 12 Aralık 2011 17:49
- Adsız Says:
-
Kazım Mirşan'ı yıkıcı bir şekilde çok ağır eleştiriyorsunuz.Mademki eleştirmek istiyorsunuz ,gidin ve telefondan arayın sorun sorularınızı.
Sonra gelin paylaşın.Buradan maval okumayla olmuyor - 12 Mayıs 2012 23:31
- Açuk Bitig Says:
-
Eleştirinizi tuhaf bulduğumuzu söylememiz gerek. Kazım Mirşan'ın yazılı yahut sözlü olarak kamuya açtığı görüşlerini elbette biz de yazılarımızla eleştireceğiz. Bilim dünyasında da işler genellikle böyle yürür, tartışmalar telefonla yapılmaz.
Kazım Mirşan'a yönelik eleştirimiz "yıkıcı" görülebilir. Biz burada Sayın Mirşan'ın şahsını değil, bilimsel ölçütlere uymayan tarih anlayışını eleştirmeye çalışıyoruz. Bu anlayış üzerinde yıkıcı bir etki bırakmak ise bizi ancak memnun eder.
Esenlikle... - 13 Mayıs 2012 05:10
- Adsız Says:
-
Kazım Mirşan'ın ısrarla Ötken okuması üzerinde durmuşsunuz ancak "Ötüken" diye de okunur diyor zaten o programda. Nasıl bunu duymamış gibi sadece" Ötken " şeklinde okuyor, tutarsız diyorsunuz.
Şor lehçesindeki "orman" anlamı yine sıklıktan kaynaklanıyor bunu nasıl bilmez bir dilci?
Sıklıktan anayasaya varmak zor olabilir. Ama yış orman demek değil "yığışmak" tan sıklık belirtir. Ağaçlar, evler, yıldızlar yani sık olan herşey için kullanılabilir. Nasıl oluyorda bir lehçede anlamını sıklıktan dolayı ormana çevirmiş bir kelime için bu kadar keskin konuşabiliyorsunuz hayret ediyorum gerçekten. - 13 Ocak 2015 06:08
- kökbörü Says:
-
Yazıttaki ifade doğru okunmuştur ve "Ötüken Yış"tır. Bu ifadenin anlamı "Ötüken Ormanı"dır. Aksi söz konusu olsa idi, "geçerli anayasada oturup kervan göndermek" gibi garip bir eylemin varlığını kabul etmek zorunda kalacaktık.
Demişsiniz. O halde otuken yis kısmına bir de sizin dediğinizi yazalım. ..
"Ötüken ormanında oturup kervan göndermek"
gibi garip bir eylemin varlığını kabul etmek zorunda mi kaldık peki şimdi !!!
Bir de yazitlari okuyabildiginize gore
"Türk milleti, vazgec, pişman ol" gibi saçma bir cumleyi nasıl cevirebildiniz. ( Vazgeç, pişman ol diye Öğüt mu verilir !)
"Türk budun,ertin, ökün"
Cümle net iken sizde zorlama yorum yapmazsınız artık. - 31 Temmuz 2016 02:54
- Adsız Says:
-
Yalnızca Kazım Mirşanı eleştirmek, hor görmek ve toplum önünde itibar kaybettirme amaçlı yazılan yazı. Bunu yazan nevi şahsına münhasır gerizekalı, Göktürkler döneminde Anayasa kavramına daha yüzyıllar gerektiğini söylüyor. Romanın anayasası var, roma Göktürklerden çok daha eski. Antik yunan kent devletlerinde de var. O zaman ki adı "anayasa" değil diye, öyle adlandırılmaması gerek sanıyoruz. "ateşi buldular" demeye gerek yok,"hebele hübele" demeliyiz. Ateş kelimesine daha "yüzyıllar" var.
- 30 Kasım 2016 01:39
- Açuk Bitig Says:
-
Yazının Kazım Mirşan'ı eleştirmek amacıyla yazıldığı doğrudur. Sebepleri de bilimsel şekilde izah edilmiştir.
Roma'nın anayasası yoktur, Roma döneminde anayasa kelimesi olmadığı gibi, farklı adla anayasal bir metin de yoktur.
Hukuk tarihi konusundaki bilgisizliğinizi hakaretle örtme çabanızı yetkili makamlar önünde şikâyet konusu kılmaya tenezzül etmeyeceğiz.
İyi günler dileriz. - 30 Kasım 2016 19:23
- Kinyas Says:
-
Şahsımın, Kazım Mirşan'ın okumasından anladığım şudur: "Öt-ü-ken yış" ile kastettiği "dilekte bulunulan, arz edilen ve dua edilen" anlamlarını veren "öt-" fiilidir. Ayrıca Kazakistan Türkçesinde dilekçe yazmak anlamında "ötüntüm" denmektedir. Diğer bir husus ise "yış" sözcüğüdür. Yış/cış/üyüş gibi lehçe ve söylem farklılıkları olan bu sözcük "yığılma, toplanma, sıklaşma" anlamları verir. Ağaçların sıklaştığı, bir arada olduğu yere orman denmesi gibi yıldız kümelerine "uldız yış" ya da evlerin sıklaştığı yan yana olduğu yerlere "avul yış" denmesi gibi anlamları ifade etmektedir Kazım Mirşan.
Toparlayacak olursak Ötüken Yış: "Durumun arz edildiği, dilekte bulunanların toplandığı yer/toplanma alanıdır. Yani günümüz Türkiyesi'nde olağan durumlarda hal beyan ettiğimiz, dilekte bulunduğumuz merkez olan, başında devletin en yetkilisinin olduğu Ankara.
- 24 Ocak 2020 15:01
- Adsız Says:
-
Yani arkadaş elin danimarkalısı okuyor kabul ediyorsunuz kazım hoca o yörenin insanı okuyor dalga geçiyorsunuz Türkler neden ormanda kalacakmış biz maymunmuyuz akıl olarak orda orman bile olsa kelime orman değil adam kanıtlıyor kaç dilde
- 21 Ağustos 2023 23:29
kazım mirşanın yış sözünden anladığı yığış'tır.yani yığılmak anlamında.Cümleyi,ötükene yığılın ötürkenden ayrılmayın şeklinde açıklarsak sizce nasıl bir durum meydana gelir.